Odporność – 5 środki na zwiększenie odporności organizmu

Odporność – 5 środki na zwiększenie odporności organizmu
Odporność organizmu należy dokładnie wzmacniać. Nawet dobre przeziębienie może bowiem wytrącić z pewności. Warto zatem pomyśleć o przygotowaniu systemu do akcji z infekcjami. Przedstawiamy 5 popularne zabiegi na wzmocnienie odporności organizmu.

Odporność organizmu stoi się szczególnie aktualna w momencie jesienno-zimowym, ale pamiętać o nią powinniśmy przez wszystek rok. Sprawdź, które są popularne zabiegi na zwiększenie odporności. Nawet niegroźne przeziębienie potrafi porządnie oddać się we ruchy i wytrącić z dobrego bycia na parę dni. Oraz co dopiero zapalenie gardła, oskrzeli, angina albo grypa. Za możliwość do infekcji odpowiada nasz układ odpornościowy. Jeśli jest niski, nie potrafi odeprzeć ataku drobnoustrojów. Wówczas zarazki umieszczają się w błonie śluzowej nosa, gardła albo wędrują dużo do oskrzeli lub płuc, wywołując stan zapalny – i wada gotowa. Jednak można temuż zaradzić. Jak? Wystarczy wpisać do życia niewielkie zmiany, żeby zachować się przed chorobą, pomimo iż ludzie dokoła kichają i kaszlą.

1. Śniadanie – najważniejszy posiłek dnia

Komórki układu odpornościowego podejmują grę z drobnoustrojami dopiero to, gdyby są regularnie odżywiane. Dlatego ważny posiłek należy zjeść w porządku godziny od powstania z łóżka. Śniadanie powinno stanowić ogrzewające i cieszące, ale nie może za obciążać przewodu pokarmowego. Nie powinno zabraknąć w nim węglowodanów, białka oraz witamin. Musli, płatki z mlekiem albo jogurtem albo kanapka z pieczywa z mąki gruboziarnistej, ser albo jajko i szklanka soku.

2. Zdrowa dieta

Unikaj zawiesistych krupników czy grochówek na ciele. Wybierz zupę na warzywach, jaka nie tuczy, ale tak toż rozgrzewa i nastręcza wielu witamin a minerałów. Zjedz kawałek chudego mięsa czy ryby, do tego kaszę lub ryż brązowy, surówkę albo jarzyny z wody.

3. Warzywa

Do wszystkiego posiłku jedz warzywa, tak na surowo lub przyrządzone na parze. Owoce jedz z umiarem, szczególnie te cudowne, bo daleko w nich kalorii. Ale dwa jabłka dziennie to twój obowiązek dla zdrowia oraz urody. Świeże owoce możesz zmienić mrożonkami.

4. Witamina C

Jedz cytrusy, brokuły, natkę, paprykę, porzeczki i szpinak – zawierają witaminę C, która pobudza produkcję interferonu, substancji pomagającej skutecznie rozprawić się z zarazkami. Prawidłowe funkcjonowanie systemu obronnego zapewnia witamina B6 – istnieje w bananach, awokado, rybach, drobiu, wołowinie i ziemniakach. Witamina E wspiera siły obronne w konfrontacji z darmowymi rodnikami. Otrzymuje się w orzeszkach ziemnych, nasionach słonecznika, szpinaku, olejach roślinnych, rybach. Dla systemu obronnego istotna istnieje oraz witamina I, która stymuluje produkcję białych ciałek krwi. Jej pewnym źródłem jest masło, wątróbka, mleko i ser.

5. Dieta cynkowa

Raz w tygodniu przygotuj sobie dzień diety cynkowej: żytni pełnoziarnisty chleb, potrawa z ciemnym ryżem, i na kolację np. puszka ostryg. Nie przesadzisz – cynk jest mało przyswajany, a część spośród nas jest niedobór tego minerału. Tymczasem cynk jest wartościowy do produkcji białych krwinek odpowiedzialnych za odporność organizmu.

 

napisany przy współpracy: https://domowesposobynaleczenie.eu/

Dodaj komentarz